Het programma wordt wekelijks bijgewerkt!

LINE UP >>>

 

Locatie: diverse sessieruimtes

Alle sessies zijn vrij toegankelijk. Je hoeft je hiervoor niet apart aan te melden. Vol=vol!


De drie thema's van Warehouse Insights :
 

Future Proof Logistics 
 

Digitale Innovaties 
 

Material Handling 

Meer informatie over de thema's >>>



Partnersessies 

 

 

 

 

 

 
 

 


10.30 uur | Hoe gebruikt bol.com Reflex WMS voor een efficiënte en soepele opschaling van hun supply chain?
        Door: Peter Brouwers | Bol.com

In 2017 heeft bol.com voor Reflex WMS gekozen voor het beheer, aansturing en optimalisatie van verschillende e-commerceprocessen en -stromen. Nu vijf jaar verder, is bol.com enorm gegroeid en is deze e-commerce speler de stap naar volwassenheid aan het maken als het gaat om Warehousing.

Tijdens deze kennissessie neemt bol.com jullie mee naar een kijkje achter de schermen. Hoe wordt de komst van een nieuw magazijn tot stand gebracht? Hoe gaat dat en welke rol speelt Reflex WMS hierin?

Terug naar boven >>


10.30 uur | Semi automatisch orderpicken
Door: Arthur Musters | Still Intern Transport & René Steenbergen |
         Intralogistics Solutions

Orderpicking is een gevarieerd en uitdagend vakgebied in de intralogistiek. Met name de vele voetgangers in de orderverzamelgebieden en de zeer lange transportafstanden vormen een grote uitdaging.

Met iGo neo technologie is het mogelijk serietrucks om te vormen tot zelfstandig opererende assistenten voor uw medewerker. Dit betekent dat een orderverzameltruck zijn operator op de voet volgt. Het voertuig stopt altijd precies op de optimale orderverzamelpositie en past de route en snelheid intuïtief aan met behulp van kunstmatige intelligentie. Met hybride volgsysteem identificeert de truck altijd zijn individuele operator en volgt alleen hem - zelfs tijdens Z-picking. Manueel te gebruiken en automatisch in te zetten, waar de bestuurder en de truck echt samen werken en waar productiviteit stijgt en ergonomie verbetert.

Terug naar boven >>


11.15 uur | Verdien meer met goed voorraadbeheer 
Door: Jan Kraaijeveld | Slimstock

Als voorraadhoudend bedrijf heb je te maken met veranderende marktomstandigheden. Het assortiment groeit gestaag door, je bent continu bezig om je in- en uitfasering optimaal te laten verlopen en ondertussen blijft de klant de hoogst mogelijke service verwachten. Hoe zorg je er dan voor dat je grip houdt op het aansturen van de voorraad? ERP-systemen en spreadsheets zijn ontoereikend en bieden geen oplossing. Blijf je staren in de achteruitkijkspiegel of maak je een toekomstbestendig plan? 

Vraagvoorspelling en voorraadoptimalisatie bieden mogelijkheden voor de toekomst. Benieuwd hoe je de voorraad kunt optimaliseren en met minder voorraad meer rendement kunt behalen? Jan Kraaijeveld,Slimstock, geeft je 3 tips waar je als beslisser of manager van een voorraadhoudend bedrijf morgen mee aan de slag kunt. 

Terug naar boven >>


11.15 uur | Automatiseringsimplementaties - lessons learned 
Door: Sjoerd Visser | Lowpad

Implementaties zijn afgelopen jaren gegroeid in complexiteit. Robots zijn geen standalone applicatie maar diep verweven en geïntegreerde oplossing in de complete operatie. Wat is er nodig van de klant en leverancier om zo’n project tot een succes brengen? We delen onze lessons learned door middel van klant cases voorbeelden met verschillende processen uit allerlei industrieën. 

Terug naar boven >>


11.15 uur | Cloud based WMS-systemen zijn hét antwoord op fast-pace warehouse-implementaties
        Door: Mark Mulder | P&O Ferrymasters namens Davanti

P&O Ferrymasters verhoogt haar efficiency en vergroot haar controle over haar internationale warehouses in Nederland, België en de UK met een cloud- en SaaS-gebaseerd Warehouse Management Systeem. 

Ook licht Mark Mulder toe het eigen IT-team de implementaties voor haar rekening neemt en andere voordelen van werken met een online systeem.

Terug naar boven >>


12.00 uur | Stena Line: Zo voorkom je de laatste fouten in het logistieke proces!
       
Door: Stefan Oldenburg namens SiB Solutions

De tax-free shops van Stena Line worden beleverd door Retail&Food services. R&F services voorziet luchthavens, veerboten en ambassades in Noord-Europa van een breed scala aan premium producten zoals parfums, zoetwaren, sterke drank en mode.

Om de kwaliteit van de diensten te waarborgen, en niet minder belangrijk, om de klanten snel te woord te kunnen staan bij claims die zich voordoen, worden in het outbound proces in het magazijn de intelligente video services van SiB Solutions ingezet.

Stefan Oldenburg, Manager Logistics and Delivery, licht toe hoe gebruik gemaakt wordt van deze oplossing,  om eenvoudig de juiste video images na te kunnen kijken bij claims. Het verbeteren van de KPI’s, en inzicht krijgen in “wat hebben we gedaan?” zijn de drijfveren van Stena Line om met SiB Solutions in zee te gaan. 

Met de videobeelden, die je bijvoorbeeld zoekt op order-id, artikelnummer, klantnummer, heb je meteen het visuele bewijs van wat er in een specifieke geval gebeurd en gedaan is. De intelligente videoservice koppelt en correleert namelijk videobeelden met verzamelde data uit het WMS, TMS, MES of een ander systeem. 

Zo heb je niet alleen snel een op feiten gebaseerd antwoord, maar wordt je ook inzicht gegeven in de root cause van deze fout, waarmee je je interne processen kunt verbeteren. Hierdoor neemt niet alleen de kwaliteit toe, maar ook de productiviteit:  je verliest minder tijd aan intern “detective” spelen. 

Let op: Deze sessie wordt in het Engels gegeven.

Terug naar boven >>


12.00 uur | 5 basisregels voor een optimaal intralogistiek
Door: Henk van Mullem | SSI SCHÄFER

De grootste uitdagingen voor bedrijven zijn vaak ook veelbelovende groeikansen. Hoe ga je bijvoorbeeld om met personeelstekorten terwijl je orderintake  toeneemt. Bij de zoektocht naar intralogistieke optimalisatie en automatisatie is een startpunt vaak moeilijk te bepalen. De experts van SSI SCHÄFER leggen aan de hand van interessante klant cases uit hoe je, dankzij 5 basisregels, opslag- en magazijnprocessen optimaliseert. En hoe je een feilloze transitie van een manueel- naar een (semi-) automatisch magazijn inzet.

Terug naar boven >>


12.30 uur | Nedcargo speelt met big data slim in op klantwensen 
        Door: Jurgen Mook | NedCargo namens Boltrics

Dat ze bij Nedcargo niet stil zitten is duidelijk. De logistiek dienstverlener was een van de eerste die de conjunctuurtoeslag introduceerde, koos een strategische ligging voor hun gloednieuwe warehouse in Willebroek en investeert fors om hun ecologische footprint drastisch te verlagen. Continu kijkt de organisatie hoe ze hun dienstverlening kunnen verbeteren zonder verspilling van milieu, tijd, geld en talent. 

Ze werken daarbij continu aan het creëren van een slimmere logistieke keten. Het is dan ook van belang dat ze nieuwe technologieën, zoals big data en AI, snel kunnen adopteren. Daarbij willen ze niet geremd worden door de beperkingen van hun warehouse systeem.  

Hoe integreert Nedcargo big data en artificial intelligence in hun day-to-day business? En hoe ondersteunt hun WMS hierbij? Jurgen Mook, CEO bij Nedcargo, geeft een kijkje achter de schermen tijdens zijn kennissessie op dinsdag 10 mei.

Terug naar boven >>


12:30 uur | stichd Logistics, ons state-of-the-art warehouse
Door: Kevin Kindt | stichd namens TGW Systems

Omdat we voortdurend in ontwikkeling zijn, is het magazijn van stichd Logistics bezig te zorgen voor een toekomstbestendig distributieproces. Industriële automatisering is een wereldwijde beweging geworden in productie- en verpakkingsprocessen en is een van de meest gebruikte automatiseringssystemen in de industrie.

Nu steeds meer bedrijven overstappen op automatiseringsprocessen, zijn wij er trots op onze allereerste automatiseringsmachine te implementeren. Dit project is gewijd aan het gebruik van automatische controlesystemen in ons verpakkingssysteem. Deze omni-channel oplossing, die tegelijk performant en uiterst veelzijdig is, stelt ons in staat de doorlooptijden te verkorten en onze klanten een nog hoger serviceniveau te bieden. Deze journey willen wij graag met u delen.

Terug naar boven >>


12:30 uur | Benchmarken van de hedendaagse complexe supply chain
        Door: René Hermes | Körber namens Veeloo

Körber, volgens Gartner een wereldwijde top drie WMS leverancier, breidt haar activiteiten uit naar de Benelux. Hoofddirectielid van Körber, de Nederlander Rene Hermes, legt in deze sessie uit hoe de Benelux kan profiteren van Körbers laatst verkregen inzichten op basis van een onderzoek onder haar uitgebreide internationale klantenkring.

De betrokkenheid van werknemers, eindklantervaring, digitale transformatie, wendbaarheid en veerkracht en duurzaamheid zijn de belangrijkste factoren die de complexiteit van hedendaagse supply chains bepalen. René Hermes, lid van de internationale hoofddirectie van Körber, neemt u mee in hoe internationale marktleiders continu werken aan het  verbeteren van hun supply chain prestaties. Ook staat hij stil bij hoe nu ook bedrijven in de Benelux kunnen profiteren van de kennis en oplossingen van deze internationale marktleider.

Terug naar boven >>


14.15 uur | Vanas Engineering als duurzame partner en totaalintegrator voor een geautomatiseerd magazijn 
         Door: Thomas Den Otter | Vanas Engineering

Aan de hand van onze case bij Elektramat stelt Vanas zijn rol als totaalintegrator voor. Van de installatie van verticale stockageliften tot de meest gesofisticeerde sorters: Vanas heeft het allemaal in zijn ruime portfolio.

Toch is Vanas niet enkel een leverancier, maar een duurzame partner die meegroeit en denkt met de klant. Vanas weet welke weg een klant wilt bewandelen. En dat maakt Vanas zo speciaal.

Terug naar boven >>


14.15 uur | Hoe creëert Zijerveld geluksmomenten bij klanten met digitale logistiek?   
         Door: Philippe Coerten | Zijerveld

Bij Zijerveld draait alles om de passie voor kaas. De medewerkers van het kaasbedrijf creëren iedere dag geluksmomenten bij de consument, door de lekkerste kazen op tijd en in goede conditie af te leveren. Het kaasbedrijf doet dit met ongeveer zeshonderd medewerkers en een complexe logistieke keten.  

Omdat Zijerveld wil blijven groeien, richt het bedrijf zich op dit moment op het nog verder verbeteren van zijn digitale supply chain. Hoe? Dát ontdek je tijdens de kennissessie van Zijerveld in samenwerking met Centric!  

Terug naar boven >>


14.45 uur | Moderniseren van gebruikersinteracties in het warehouse 
        Door: Edin Mehmedbegovic  | Manhattan Associates

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit tevoren om warehousemedewerkers te werven én te behouden. Snelle inwerktijden, het gebruik van intuïtieve apps en moderne tools helpen om medewerkers te betrekken, te motiveren en uit te dagen om productiever te zijn en beter te presteren.

Vergelijk het met fitnessapps waarbij je in realtime precies je voortgang kunt zien. Tegelijkertijd helpen deze tools warehousesupervisors om inzicht te hebben in de werkzaamheden en waar nodig bij te sturen.

Resultaat: betere prestaties, hogere productiviteit en betrokken en loyale medewerkers. En daar is iedereen bij gebaat. In deze sessie lichten wij toe hoe moderne technologie hieraan invulling kan geven. 

Terug naar boven >>


14.45 uur | Flexibiliteit met autonome mobiele robots
Door: Werner De Swaef |Knapp

Warehouses staan onder steeds hogere druk om logistieke taken snel uit te kunnen voeren. Een tekort aan arbeidskrachten is een sterke drijver achter de trend naar magazijnautomatisering met autonome mobiele robots. Dankzij de inzet van autonome robots kunnen magazijnen flexibel opschalen en menselijke krachten inzetten voor taken met een grotere toegevoegde waarde. Tijdens onze kennissesie lichten we aan de hand van een aantal cases toe hoe Knapp met de Open Shuttle een flexibele oplossing heeft gerealiseerd in verschillende processen.  

Terug naar boven >>


15.30 uur | 5 kritieke succes factoren voor het volledig automatiseren van uw magazijn
         Door: Consafe

12,5% is het groeipercentage dat wordt verwacht voor magazijnautomatisering in de komende 5 jaar. We verhogen onze investeringen in het automatiseren van de magazijnen, maar betekent dit ook dat u succesvol zult zijn?

Tijdens deze sessie lichten wij aan de hand van praktijkvoorbeelden en onze jarenlange ervaring de 5 kritieke succes factoren voor het volledig automatiseren van een magazijn toe.  

Terug naar boven >>


16.00 uur | Benieuwd hoe About You, Bijenkorf en Apple flexibel geautomatiseerd zijn. 
        Door: Jan Hulsmann | Valor

De presentatie geeft een overzicht hoe e-commerce bij grote en kleine volumes geautomatiseerd kunnen worden. Daarbij vooral oog voor het logistieke proces en de gebruikte techniek in balans te brengen. Valor heeft betaalbare en flexibele techniek ontwikkeld die daar voor gebruikt wordt.

Terug naar boven >>


16.00 uur | De voordelen van een gecombineerde WMS + TMS oplossing in uw logistieke operatie
        Door: Grégory Lecaignard | Savoye

Responsiviteit is tegenwoordig een sleutelwoord in de (intra)logistiek. Het is nodig om het overzicht te behouden over alle operaties te behouden en om succesvol te zijn.

Software-expert Grégory Lecaignard van Savoye zal de voordelen uiteenzetten bij de implementatie van een gecombineerde WMS + TMS-softwareoplossing en hoe dit bijdraagt aan een volledige controle over de goederenstromen. Hij zal ons ook meenemen in een case study over de uitrol van zo'n geavanceerde softwaretool bij een vooraanstaande groothandel in tuin-, outdoor- en decoratieproducten en zal u gaandeweg praktische tips en inspiratie bieden.”

Terug naar boven >>


15.30 uur | Hoe dragen financieringsoplossingen bij tot het succes van intralogistieke projecten? 
        Door: Guido Guiking, Marco Wagner & Cesar Nosti | DLL

Het is een feit dat veel bedrijven de toegevoegde waarde zien van de overgang naar automatisering. Tegelijkertijd hebben ze moeite met het maken van een business case. Bijvoorbeeld omdat ROI 3-10 jaar zal duren, of omdat ze simpelweg niet de liquide middelen hebben voor zo'n investering. Dankzij DLL wordt een financiering voor veel bedrijven wel haalbaar. Gewoonlijk eisen fabrikanten voorafbetalingen tijdens het bouwproces, waardoor het bedrijf wordt onderworpen aan hoge kosten en maandtermijnen. Hierdoor wordt bedrijfskapitaal ontnomen zonder onmiddellijk rendement. Met een financiering via DLL starten de maandtermijnen pas wanneer het bedrijfsmiddel volledig operationeel is. 

Hoe helpt een financiering om jouw projecten te realiseren?
Wat zijn de top 3 trends in de markt en hoe past een financiering hierin?

Terug naar boven >>


Wil jij hierbij zijn?
 

Meld je aan, en dan ontmoeten we je 10 mei!
 

GRATIS AANMELDEN WAREHOUSE INSIGHTS >>